keskiviikko 1. huhtikuuta 2015

Tossuun tilaa

Maaliskuussa liikuntaa tuli ihan mukavasti (22,5 tuntia) sairasteluista huolimatta:

  • juoksu 5h 50min, kävely 45min
  • pyörä 4h 5min
  • uinti 3h 40min
  • soutu 1h 15min
  • kuntopiiri 4h, sali 2h 55min

Alkukuussa meni kolme päivää pienessä kuumeessa, joka ei silti muuttunut varsinaiseksi flunssaksi. Viikko sitten iski kuitenkin rankanpuoleinen mahatauti, jolta jo luulin välttyneeni tänä vuonna. 12 tunnissa kadonneet neljä kiloa palasivat nopeasti ja maanantain juoksuharkoissa olo alkoi olla normaali.

Juoksutekniikkaharkoissa onkin tahkottu viime kerrat ympäri Nokian urheilukenttää, välillä hieman jäisellä radalla, välillä räntäsateessa. Tärkein skarppaamisalue on minulla tällä hetkellä etukallistuksen ylläpitäminen rennosti. Huomaan suoristavani automaattisesti selkääni vetojen aikana, kovemmassa vauhdissa rentous häviää kokonaan.

Kovavauhtisia juoksuharjoituksia on alkanut tulla lisää, ja nyt täytyykin tasapainoilla säärten kuormituksen kanssa. Niitä kun ei kuulemma voi oikein muuten vahvistaa kuin kovavauhtisilla juoksuharjoituksilla… Kylmän ja kuuman veden suihkuttaminen vuorotellen ja hieronta ovat olleet kotikonstiapuina palautumiseen.


Aurinko laskee urheilukentän taa.

Vanhat Asicsin DS Trainerini saivat uuden elämän pikkuniksin ansiosta. Tämä pari on jäänyt melko vähälle käytölle, sillä vasen kenkä on usein tehnyt rakon etuvarpaan päähän (vasen etuvarpaani on samanpituinen kuin pottuvarvas.) Asicsin sivuilta löytyi kuitenkin nauhoitustekniikka, joilla kengän varvasosaan saa lisää tilaa.

Testasin uutta tyyliä, eikä rakkoja ole sen jälkeen näkynyt. Suosittelen kokeilemaan, jos joku vaihtoehtoisista nyörityksistä saisi kengän istumaan jalkaan paremmin.


Good as new!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti