sunnuntai 1. maaliskuuta 2015

Hei hei helmikuu

Helmikuu hujahti ohi huomaamatta. Treeneissä pääsin kuuden tunnin viikkokeskiarvoon, tunnit jakautuivat näin:

  • juoksu 4 h 45 min, kävely 2 h 15 min
  • uinti 3 h 45 min
  • pyörä 2 h 15 min, soutu 2 h 10 min
  • kuntopiiri 6 h 55 min, sali 2 h
 
Vaihtelun vuoksi Pyynikillä, korvapuustihoukutuksia on tarjolla täälläkin.

Olen pitkästä aikaa innostunut uinnista eikä Nokian uimahallin vesi olekaan niin jäätävää kuin muistin. Tekniikkapuolella yritän saada kyynärpäähän ”pyöreyttä ja pehmeyttä” kädenkäännössä, tällä hetkellä liike on kuulemma liian mekaaninen.  Uintitekniikkaharkoissa treenattiin myös hyvää otetta vedestä sculling:illa, joka tuntuu aina yhtä oudolta.

Pari viikkoa sitten kävin Tampereen Urheiluhierojakoululla hieronnassa. Luulin, ettei kropassa ollut jalkapohjaa lukuun ottamatta pahoja jumeja, mutta tunnin käsittelyssä löytyi tukkoinen paikka jos toinenkin. Kaiken kaikkiaan olin oikein tyytyväinen kokemukseen ja varsinkin pohkeet hyötyivät hoidosta.


Se tunne, kun saavut harkkoihin ja valmentaja pitelee paperilomakkeita...


Juoksutekniikkaharkkoihin messujen takia tullut kuukauden tauko katkaistiin yllätyksenä tulleella juoksukuntotestillä. Pirkka-hallin rataa kierrettiin neljällä eri sykealueella kolmena settinä yhteensä yhdeksän kilometrin verran. Tulosten pohjalta saadaan tietää, minkä sykealueen harjoittelua itse kunkin kannattaa vahvistaa kevään aikana.


"On jossain kesä, jossain ei näy pilvenreunustakaan". Joroinen 2014.

On vielä kolmisen kuukautta aikaa kesän alkuun. Ennen Joroisen puolimatkaa olen valinnut ohjelmaan Ideapark-juoksun puolimaratonin toukokuussa ja triathlonin sprint-matkan kisat Himoksella kesäkuussa. Niitä odotellessa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti