torstai 15. tammikuuta 2015

Arkista aherrusta

Lomailu on mukavaa mutta on normipäivärytmissäkin puolensa. Toimistotyöpäivän jälkeen treenaus on kiva tapa siirtyä vapaa-ajan moodiin. Aamuharjoittelu on minulle harvinaista herkkua, sillä varsinkaan talvella ei nappaa vääntäytyä ylös yhtään aiemmin kuin oikeasti täytyy.

Joroisten puolimatkan kisaan on nyt puoli vuotta aikaa, ja otan suuntaa-antavaksi harjoitusmäärätavoitteeksi 6-7 tuntia viikossa. Jos tuntuu, että lepo on tarpeen niin lepään. Lajipuolella uinti täytyy lisätä jokaviikkoiseen ohjelmaan. Lähin halli on 500 metrin päässä työpaikalta, joten uimaan siirtymisen ei pitäisi olla liian vaikeaa... Tauon jälkeen on ollut hauska nähdä tuttuja seuran harkoissa, vuodenvaihteessa mukaan onkin liittynyt uusia jäseniä.


10-30-30-30 -vatsalihasliikkeiden tekopaikka TT226:n jumpalla.

Kremppojen määrä on tunnetusti vakio. Kipeän nilkan jälkeen päälle iskivät yli viikon sairastelut, ja vuodenvaihteesta lähtien jalkapohjassani on ollut pieni jumiutunut pläntti. Jalka kipeytyi kaupunkireissulla pitkiä matkoja vanhoissa tennareissa kävellen. Jumi ei varsinaisesti satu juostessa mutta tuntuu kävellessä ”lonksumisena”. Golfpallon pyörittely ja jalkapohjan painelu eivät ole vielä auttaneet, joten seuraan tilannetta. Olisi tietty hyvä jumpata jalkapohjan lihaksia säännöllisesti eikä vain silloin, kun ne ovat jo jumissa.


Viivalta toiselle, yhteensä noin 50-60 hyppyä.

Maanantain juoksutekniikkaharkat saivat aikaan taas vaihteeksi etureisijumiviikon, istuutuminen tapahtuu vieläkin tuolin käsinojista tukea hakien. Tällä kertaa voimatasoa kasvatettiin syväkyykkyhypyillä juoksuradan viivoilla, sekä etu- että takaperin. Ehkä voima alkaa vähitellen karttua, ainakin tietää tehneensä jotain tehokasta.

Tammikuun ensimmäisellä puoliskolla liikuin 11 tuntia:

  • juoksutekniikkaharkat 2 h 15 min, kävely 2 h 15 min
  • TT226 lihaskuntojumppa 2 h, kotikuntopiiri 2 h
  • pyörä 1h 40 min, soutu 50 min

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti